GDPR luo yrityskuvaa

Maanantai 13.8.2018 klo 12:13 - Paula Miinalainen

GDPR luo yrityskuvaa
Nordea vakuuttaa asiakkaitaan tietosuojaselosteella. Tietosuojaseloste on kahdeksan sivua pitkä (A4) ja tuli minulle postissa ihan paperiversiona. Luin sen aamutuimaan. Selosteessa on selkeästi kerrottu, miten pankissa henkilötietoja käsitellään. Mielenkiintoisia kohtia ovat esim. asiakkaiden profilointi, tietojen käyttö automatisoidussa päätöksenteossa ja tietojen säilytysajat. Henkilön oikeuksia koskevia kiinnostavia kohtia ovat lupaus saada tietoa automaattisen päätöksenteon logiikasta, merkityksestä ja seurauksista. Samoin oikeus rajoittaa ja vastustaa henkilötietojen käsittelyä tietyissä tapauksissa. 
Paperi on vakuuttava! Se on esimerkki, miten GDPR:n velvoitteet on valjastettu osaltaan takaamaan hyvää asiakaspalvelua. Siitä kannattaa ottaa mallia ja kertoa oman yrityksen näköisellä tavalla, miten yrityksessäsi on tietosuojaa tehostettu. Omaan yrityskuvaan kannattaa panostaa!

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: GDPR, EU:n tietosuoja-asetus,